SPEM
24 septembra, 2020 SPEM

Tomaževo razmišljanje o koronavirusu za Marketing magazin

Ko govorimo o krizi se je potrebno zavedati, da gre za percepcijo realnosti. Ljudje, ki smo soočeni s koronavirusom s(m)o zaskrbljeni in prestrašeni. Ali je vse pod kontrolo? Ali vedo, kaj delajo? Kakšne bodo posledice? Za upravljalca krize, v tem primeru Vlado RS, je tako pomembno zavedanje, da najpomembnejša sporočila niso tista, za katera misli, da jih mora povedati, ampak tista, za katera ljudje pričakujejo, da jih bo povedala, če parafraziramo Sandmana.

Vlada je nastopila mandat praktično in dobesedno od danes na jutri. Dejstvo je in videti je, da ji je primanjkovalo časa, da se na krizo pripravi. Da pretehta vse ukrepe, preden jih sprejme. Prva prioriteta, varovanje zdravja in življenj ljudi, je bila jasna. Ukrepi vlade so bili odločni in so se stopnjevali. Tudi komuniciranje je bilo koordinirano in ni puščalo prostora za ugibanja. Informacije na to temo so bile jasne, dosegljive vsakemu. To so v oceni številni spregledali. Zdelo se je samoumevno. Pa ni čisto tako enostavno!

Pričakoval sem, da bo vlada v tem času (hkrati) vnaprej razgrnila druge izzive. Po prioriteti. Da nam pove, da se jih zaveda in proučuje možne ukrepe. Ter posledice ukrepov. Da nas pomiri in nam da vedeti, da razmišlja namesto nas. Bolj široko kot mi vsi skupaj. Pa je preveč hitela. Spodrsljaj, ki ni ostal neopažen, so bili sprejeti ukrepi pa potem umaknjeni, spremenjeni ali pa bili sprejeti novi. Tudi taki, ki so šli v drugačno smer. Vsako tako ravnanje najeda kredibilnost, kar je v kriznem komuniciranju najslabše, kar se lahko zgodi.

V času napetega političnega ozračja, ki smo mu priča v Sloveniji, se vsaka poteza vlade pozorno spremlja in ocenjuje tudi skozi prizmo politične opredeljenosti. Tu so vrata poligona novih front vedno priprta. In politični tekmeci v nizkem štartu. Odpiranje novih front je nočna mora vsakega kriznega komunikatorja. In, jasno, balzam za tekmece. Primer so vroči komentarji o zaprtih vratih novinarjem na novinarsko konferenco o koronavirusu v Sloveniji. Skoraj istočasno pa so nas dopisniki, za katere so bila vrata prav tako zaprta za njihov vstop na novinarsko konferenco EU komisije o koronavirusu, preko različnih kanalov o tej odločitvi »zgolj« informirali.

In še: »Vsi smo verjetno zaznali trenutek, ko so (pre)nekateri politiki aktualne vlade (napačno!) začutili priložnost svojega trenutka. Posegli so po krmilu vladne barke. Da bi jo, želim verjeti, da z dobrimi nameni, krmarili preko razburkanega obdobja krize. In so komunicirali. Vsak po svoje. Iz televizijskih studiev. Pod soji žarometov. Nevešči nastopanja. Brez zavedanja, kje vse so čeri. In, ko so se zaleteli, so hiteli pojasnjevati, da z ovirami niso bili seznanjeni. Ali, da so jim prišli na pot gusarji. In so šli v drugi studio. In ponovili napako. Tokrat so povedali še, da za gusarje slišijo prvič!«

Prav v tem času, ko to pišem vlada na novinarski konferenci predstavlja sveženj sprejetih ukrepov. Spet so sporočila jasna in dajejo odgovore pravzaprav vsakemu, ki se srečuje s širšimi socialno ekonomskimi posledicami koronavirusa. Upam si napovedati, da bo s trajanjem krize komuniciranje vlade vse boljše in boljše. Soočali se bodo namreč z nevarnostmi, ki jih bo prinesla kriza povzročena zaradi korona virusa in ne z nevarnostjo samega virusa za njihovo zdravje. In da ne pozabim: #ostanidoma!

Kava?

Pustite svoje podatke in povabimo vas na kavo.